تاثیر محتوای خوب بر سئو



 محتوا و سئو در کنار هم می‌توانند هر وب‌سایتی را به بالای رتبه‌بندی موتورهای جستجو پرتاب کند. اما به شرطی به رتبه بندی‌های برتر گوگل دست پیدا خواهید کرد که هم تمامی فرآیند‌ها سئو به صورت کلاه سفید پیاده‌سازی شده باشد و در کنار آن محتواهای شما منحصر به فرد و با کیفیت باشند. زمانی که محتوای بی کیفیت و تکراری در وب‌سایت خود انتشار دهید، نه تنها به رتبه‌بندی‌های برتر دست پیدا نمی‌کنید، بلکه دچار مجازات‌های گوگل نیز خواهید شد.

در این پست می‌خواهیم به شما توضیح دهیم که محتوا چه تأثیری بر روی سئو می‌گذارد. همچنین راه‌کارهایی را به شما ارائه می‌دهیم که با توجه به آن‌ها بتوانید محتوایی سئو شده برای سایت خود تولید کنید.




محتوا چه ارزشی برای سئو دارد؟

گوگل پادشاه موتورهای جستجو است و روزانه بین 3 تا 6 میلیارد جستجو را پردازش می‌کند. لری پیج و سرگی برین در سال 1998 گوگل را با چنین هدفی تأسیس کردند:

"مأموریت ما سازماندهی دنیای اطلاعات و در دسترس قرار دادن آن برای کل دنیا، می‌باشد."

امروزه گوگل همان مأموریت و هدف روزهای ابتدایی خود را دنبال می‌کند. نحوه سازماندهی اطلاعات در طی این سال‌ها بسیار تغییر کرده است. الگوریتم‌های گوگل دائماً در حال تکامل و تغییر هستند تا بتوانند نتایج مفید و مرتبط را به مخاطب‌ها ارائه کنند. 

تمامی این محتواها براساس میزان مفید بودن و ارتباط آن‌ها با جستجوی کاربران رتبه‌بندی می‌شوند. و این بدان معنی است که اگر می‌خواهید محتوای شما تأثیر و ارزشی بر روی سئو وب‌سایت‌تان داشته باشد، ابتدا باید برای جستجوگران مفید واقع شود.

اما چگونه می‌توان مطمئن شد که محتوایی که می‌خواهیم تولید کنیم برای کاربران مفید واقع خواهد شد؟ گوگل در این زمینه می‌تواند به ما کمک کند. توصیه گوگل در این باره این بوده است که قبل از تولید محتوا موارد زیر را در مورد محتوای خود بررسی کنید:

  • آیا محتوای شما مفید و آموزنده است؟
  • آیا نسبت به محتواهای موجود در وب‌سایت‌های دیگر ارزشمندتر و مفیدتر می‌باشد؟
  • آیا محتوای شما معتبر است و از منابع موثقی برای نوشتن آن استفاده شده؟
  • آیا محتوای شما منحصر به فرد و با کیفیت می‌باشد؟
  • و در آخر اینکه محتوای تولید شده شما می‌تواند با مخاطب‌ها تعامل ایجاد کند و آن‌ها را درگیر کند؟

زمانی که تمامی این عناصر را در محتوای خود رعایت کنید، پتانسیل محتوای خود را برای کمک به سئو سایت به حداکثر خواهید رساند. در صورتی که این نکات را در محتوای خود رعایت نکنید، محتوای شما از ارزش بسیار کمی برخوردار خواهد شد. برای اینکه از کیفیت تولید محتوا و سئو آن مطمئن شوید، محتوای سئو شده مطمئن برای سایت خود را از طریق سفارش خدمات تولید محتوا در وب‌سایت‌های معتبر انجام دهید.

اما همانطور که می‌دانید محتوا تنها قطعه پازل سئو نیست و جنبه‌های فنی دیگری بر روی بهبود سئو وب‌سایت وجود دارند که باید بر روی آن‌ها نیز سرمایه‌گذاری کنید. در حال حاضر می‌توان اینطور نتیجه گرفت که ارزش یک محتوا برای سئو وب‌سایت به میزان مفید بودن، آموزنده بودن، ارزش آن، سطح اعتبار و جذاب بودن آن بستگی دارد. در ادامه می‌خواهیم در مورد اهمیت بهینه‌سازی محتوا و راه‌های بهینه سازی آن صحبت کنیم.

لینک منبع اصلی



Comments