کاربرد های ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه در بین انواع ورق ها، به علت تنوع زياد توليدات داخلي و كالاهاي وارداتي متنوع پيچيدگي هاي بيشتري دارد و اغلب مشتريان در انتخاب بين كيفيت هاي مختلف دچار ترديد ميشوند. گالوانیزه کردن فرایندی است که  یک ورق فولادی را با استفاده از یک لایه قلع و روی پوشش میدهند تا از خوردگی فولاد جلوگیری شود. گالوانیزه کردن با روش غوطه ور کردن ورق های  فولادی در مذاب روی انجام می شود. در اين مطلب سعي دارم به صورت خلاصه بعضي از ويژگي هاي ورق گالوانیزه را توضيح دهیم. همچنین شما خواهید دانست که برای مثال  قیمت ورق گالوانیزه اصفهان را چگونه محاسبه و خریداری نمایید.

ویژگی ها

جلوگیری از خوردگی فلز
پوشش قوی و کنترل شده روی فلز که از پودر شدن و ایجاد براده هنگام برش کاری جلوگیری می کند.
قابلیت شکل پذیری بالا برای کاربردهای مختلف
مقاومت بالای ورق های گالوانیزه
ورق های گالوانیزه کاملا جوش پذیر هستند و و مشکلی برای اسفاده و جوشکاری ایجاد نمی کند.
قابلیت رنگ آمیزی با انواع رنگ ها و افزایش مقاومت در برابر خوردگی با رنگ زدن
لایه گالوانیزه قرار گرفته روی فلز از پوسته شدن رنگ پس از رنگ آمیزی جلوگیری می کند.

کاربرد ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه و ورق روغنی در کشور معمولا در ساخت تابلو برق، لوازم خانگی، لوله سازی، چارچوب فلزی، ادوات کشاورزی، قفسه سازی و ... استفاده می شود.به طور مثال اگر شما از ورق براي پوشش سقف استفاده مي كنيد ظاهر ورق هم داراي اولويت است ولي اگر با  ورق های گالوانیزه قصد داريد تانكر دفني بسازيد بيشتر مقاومت و كوتينگ ورق است كه اهميت دارد.

 اين موضوع را در نظر داشته باشيد كه هر توليد كننده اي سطح ورق توليدي اش طرح هاي مخصوص به خود را دارد كه در بازار به گل ورق مشهور است مثلا ورق گالوانیزه هفت الماس از نظر طرح روي ورق با ورق توليدي جیندال هند كاملا متفاوت است و اين كار خريدار را براي تشخيص اصل بودن كالا پس از خريد راحت ميكند البته بعضي از كارخانه ها مثل كاشان و يا جيندال (jindal)هند بر روي ورق هاي توليدي خود اسم برند خود را نيز حك ميكنند كه به همين دليل در بازار به ورق های  گالوانیزه  مارك دار شهرت يافته اند.  

Comments