بازاریابی پیامکی



طبق آماری که از کاربران تلفن همراه وجود دارد، 5 میلیارد نفر تعداد  کاربران تلفن همراه در سال 2018 به 5 میلیلارد نفر رسیده است . با استفاده از تلفن های همراه در دست، کارایی پنل اس ام اس انبوه افزایش می یابد. مطالعه روانشناسی بریتانیا نشان داد کاربران اکثر وقت های اضافه خود را با تلفنهای همراه صرف میکنند. برآورد شده است که کاربران تلفن خود را 2،617 بار در روز لمس می کنند که نشان می دهد ارسال پیامک تبلیغاتی به کاربران تلفن همراه می تواند یک روش مستقیم و موثر برای بازاریابی باشد.
در حال حاضر بیشتر کسب و کارها برای بازاریابی تلفن همراه از اس ام اس استفاده می کنند. کوکا کولا اکنون 70 درصد از بودجه بازاریابی تلفن همراه خود را در خدمات پیام کوتاه صرف می کند. ارسال پیامک آنلاین به طور خاص برای رسیدن به مخاطبان در جوان موثرتر است. یک مطالعه انجام شده توسط  OneReach  نشان داد که 85 درصد از دانشجویان SMS را به عنوان گزینه ایی برای آگاهی از خدمات ترجیح می دهند. نرخ بالا در میان این مخاطبان جوان نشان می دهد که کارآیی بازاریابی پیامکی همچنان ادامه خواهد یافت


 نرخ تبدیل مشتری بالا با پیامک تبلیغاتی

نرخ تبدیل به نسبت خرید و ورود مشتری به فرایند خرید به میزان دیدن شدن شدن آگهی تبلیغاتی گفته می شود. طبق آمار نرخ تیدیل و پاسخ مشتری به اس ام اس تبلیغاتی در اس ام اس به طور میانگین 36 درصد است در صورتی که این نرخ برای تبلیغات ایمیل 3.5 درصد بوده است. کسانی که از از طریق وب سایت رفوش اینترنتی انجام می دهند می توانند از طریق اکانت Google Analytics میزان ورود مشتریان از طریق اس ام اس را مشاهده کنند و با سایر ورودی ها مقایسه کنند. پس از مدتی استفاده اصولی از پنل اس ام اس انبوه تاثیرات آن مشاهده می شود.
بازاریابی اس ام اس همچنین می تواند باعث افزایش میزان وردی از طریق کانال های دیگر شما مانند ایمیل، وب سایت و بازدیداز در فروشگاه تان شود. با استفاده از یک لینک کوتاه، یک راه عالی برای هدایت کاربران به وب سایت ایجاد کنید. یک یادآوری اس ام اس ساده که "ایمیل خود را برای به روز رسانی های مهم چک کنید" نیز می تواند نرخ بازدید ایمیل را افزایش دهد. اس ام اس روش عالی برای معرفی تخفیف های دوره ایی است است که می تواند بازدید کنندگان و میزان خرید را افزایش دهد.
بازاریابی SMS به عنوان یک ابزار بازاریابی موثر و کم هزینه ایجاد شده است. استفاده از تلفن همراه در ایران و جهان به بالاترین سطح خود رسیده است. پنل ها و سامانه های پیامکب محبوبیت زیادی در بازاریابی شرکت ها پیدا کرده اند. و نرخ بازدهی بالای این روش در افزایش بازدید و خرید مشتریان ثابت شده است


مزایای بازاریابی پیامکی
بازاریابی از طریق SMS یک کانال عالی برای تعامل و افزایش مشتریان وفادار است از این طریق می توانید پیشنهادات   و اطلاعات کسب و کار خود را با مشتری در میان بگذارید. با این کار مشتریان ازتمرکز شما به علاقه و نیاز هایشان مطلع می شوند و قدردان شما خواهند بود.

از اس ام اس استفاده کنید تا نه تنها مشتری های فعلی خود را درگیر کنید بلکه مشتریان جدید را نیز به شرکت خود هدایت کنید. اگر چیزی ارزشمند برای ارائه به مشتریان خود داشته باشید مشتری شما خدمات را بین دوستان و همکارانشان پخش خواهد کرد. بازاریابی کلامی یک ابزار قدرتمند است که از طریق اس ام اس با عت زیادی مشتریان می شود.

کاربران موبایل را همیشه همراه خود دارند و این در دسترس بودن موبایل در همه جا این امکان را به شما می دهد تا در زمان های حساس که نیازهای محصولات شما بیشتر حس میشود از پیامک تبلیغاتی استفاده کنید.
کم هرینه بودن و سرعت بالای پیامک انبوه از مزیت های مهم این روش است که باعث توجه بیزینس های مختلف به این روش بازاریابی شده است.
انواع روش های بازاریابی با sms
کمپین های اس ام اس را می توان با هدف و شیوه تعامل با مشتریان طبقه بندی کرد. در اکثر کمپین ها، ارتباطات یک طرفه است، اما بسیاری از انواع بازاریابی های پیامکی  شامل جمع آوری پاسخ های پاسخ ها و نظرات مشتریان از جاهای مختلف و ارسال اس ام اس با توجه به نیاز مشتری است. در ادامه به انواع روش های تبلیغات پیامکی اشاره می کنیم.

ارسال پیامک برای آگهی و اعلانات عمومی
یکی از رایج ترین کمپین های پیامکی روش پیامک عمومی است. نحوه ارسال به صورت گروهی انجام انجام می شود و افراد خاصی در نظر گرفته نمی شوند مثلا ارسال پیامک انبوه به مشترکین یک شهر در موارد گسترده تر یک اپراتور خاص مثلا کل اپراتور های همراه اول یا ایرانسل. این روش شامل ارسال اطلاعات مربوط به کسب و کار یا سازمان  مانند اطلاعیه ها، پیشنهادات تخفیف یا تبلیغات و حراج های فصلی است. همچنین می توان از اطلاعات غیر بازاریابی مانند راهنمایی های مورد نیاز مشتری برای استفاده از محصول، مشاوره و یا محتوای کوتاه استفاده کرد. بعضی از ارگان های دولتی نیز از پیامک عمومی برای برخی از اطلاعیه های سراسری استفاده می کنند در نظر نظر گرفتن این نکته خیلی مهم است که مشتریان انتظار دریافت پیامک در زمان های مورد نیاز و به صورت منظم دارند بنابرین متن ارسالی فقط نباید جنبه تبلیغاتی داشته باشد و با دادن اطلاعات برای مشتری ارزش ایجاد شود تا آنها پیام های شما را دنبال کنند
.
ارسال پیامک برای یادآوری افراد
علاوه بر پیامک های عمومی میتوان به یک سری از مشتریان خاص برای یاداوری زمان ملاقات با شرکت از اس ام اس استفاده کرد. این روش بیشتر برای شرکت های خدماتی که مشتریان برای دریافت خدمت خود نیاز به رزرو در روز و ساعت مشخص دارند استفاده می شود. میتوان در این روش امکان لغو و یا تعویق زمان رزرو مشتری را نیز از طریق پیامک به مشتری ارسال کرد. این نوع پیامک برای راحتی مشتریان بسیار مفید است و فرد دنبال کننده پیامک های شرکت خواهد شد

 درخواست پاسخ از مشتریان
در این روش در پیامک ارسالی از مشتریان درخواست می شود که با استفاده از ایمیل و یا شبکه های اجتماعی اعلانات را دریافت کنند ینی از مشتری خواسته می شود که ایمیل خود را برای دریافت اطلاعات چک کند. همچنین میتواند یک موضوع مورد علاقه مشتری را در پیامک اشاره کرد و با قرارا دادن لینک سایت مشتری را برای خواندن اطلاعات بیشتر به سایت هدایت کرد.
نظرسنجی با پیامک
میتوان با ارسال اس ام اس از مشتریان نظر سنجی کرد مثلا در باره یک محصول یا خدمات جدید یک متن که شامل رای دادن به محصول مورد نظر و میزان رضایت مشتری است ارسال کرد و مشتری بتواند با ارسال عدد رای خود را ثبت کند این روش مخصوصا برای مشتریانی که قبلا خرید کرده اند مناسب است.
درتمامی روش های گفته شده مشتری دوست ندارد با رگباری از اس ام اس ها مواجه شود برای بهتر نتیجه گرفتن باید در زمان های خاص از پیامک استفاده کرد و تا حد امکان برای بازار هدف و افرادی که نیاز به محصول شما دارند پیامک ارسال شود.


Comments